zaterdag 16 oktober 2010

Tips over telefonische hulp bij geestelijke nood

16-10-2010 >> Misschien wel een goede tip voor mensen die zich psychisch bekneld voelen en behoefte hebben aan een praatje. Ik heb deze zelf weliswaar nog niet gebruikt, maar heb er wel vele goede berichten over gehoord. Tijdens mijn afgelopen opnameperiode op de gesloten afdeling in Hoofddorp, vorig jaar oktober, kreeg ik van mijn tante een kaartje van de telefonische hulpdienst Sensoor, om in tijden van nood eens, desgewenst anoniem, te kunnen praten met mensen buiten het reguliere hulpverlenings-circuit. Er worden geen diagnoses gesteld, gewoon een gesprek van mens tot mens.

Sensoor is er voor mensen in verschillende lokaties, en ze hebben ook een landelijk 0900 nummer voor 5 cent per minuut, maar je kunt ze ook via een vast regiogebonden telefoonnummer bereiken, zonder verdere kosten.

Ik geef je hier een link naar de website van Sensoor, regio Amsterdam. Het zou je veel steun en wellicht ook goede adviezen kunnen geven. Praten is altijd beter dan emoties, pijn binnenhouden. Tegelijkertijd ook niet altijd voor iedereen even gemakkelijk, zeker voor hoogsensitieve mensen, maar deze telefonische hulpdienst bestaat niet uit mensen uit het reguliere hulpverleningscircuit, maar wel uit mensen die begrijpen waar je voor belt…

Zie de volgende link: http://www.amsterdam.sensoor.nl/

1 opmerking:

  1. Sensoor: in mijn ervaring veel te beperkt. Ik heb iets dergelijks gedaan bij Humanitas. Maar voor een eerste gesprek wel goed. Het probleem begint als je opnieuw behoefte heb aan het luchten van je hart. Je weet dan hoe het gesprek gaat verlopen en belt niet meer. Daar begint het échte probleem. Eenzaam zijn in je verdriet.

    BeantwoordenVerwijderen