donderdag 21 oktober 2010

Alledaagse bezigheden, over de websites, omgaan met HSP……

Wo.20 oktober 2010 > Vandaag eigenlijk best wel een redelijke dag. Eigenlijk ook niet zo heel veel gedaan, maar wel even langs de ABN-AMRO bank geweest in het centrum van Amstelveen. Recentelijk ontving ik een afschrift van een spaarrekening die daar blijkbaar nog loopt. Is op zich niet zo bijzonder, ware het niet dat ook de naam van mijn ex uit Den Helder er nog op staat vermeld, en daar denk ik liever ook niet aan terug, aan die periode. Wel een beetje vreemd, want ik kan me nog goed herinneren dat ik destijds samen met haar bij de bank ben geweest om te regelen dat de rekeningen weer op mijn naam alleen te laten zetten.

Formeel gezien is daarbij nog altijd ook haar handtekening nodig om die wijziging te kunnen doorvoeren, maar aangezien ik ook niet meer weet waar zij nu woont in Den Helder, en omdat het voor mijn gezondheid ook beter is om noodgedwongen niet weer opnieuw met haar in contact te komen, is het volgens de bankbediende waarschijnlijk wel mogelijk om een uitzondering op de regel toe te passen. Volgens hem zal dat hoogstwaarschijnlijk geen problemen geven, mede gezien het feit dat het saldo op die rekening nog geen tientje is. Hoewel e.e.a. nog wordt besproken en overlegd hoef ik mij wat dit betreft geen al te grote zorgen te maken.

Vanmiddag toen ik thuiskwam en een wandeling met de hond had gemaakt ben ik nog even een uurtje gaan liggen. Ik merk dat dat wel goed doet.

Vanavond alle servicepacks van het sterk verouderde besturingsprogramma Windows XP gedownload en op cd gebrand. Niet voor mijzelf, maar voor Daniëla. Binnenkort ga ik een keertje bij haar op bezoek om toch nog te proberen om iets van haar computer te kunnen maken. Maar met een harde schijf ruimte van slechts 20 gb. en een inbelverbinding begin je tegenwoordig niet veel meer. Ik heb nog een aantal oudere harde schijven liggen, en misschien is het mogelijk om de harde schijf van die computer door een grotere te vervangen. Dan nog de servicepacks van Windows XP installeren, in totaal drie stuks. Zelfs servicepack 1 is nog niet eens op deze pc gëinstalleerd, en daarmee wel erg kwetsbaar voor hackers e.d. Bovendien, zo’n inbelverbinding is ook niet meer echt veilig en verschrikkelijk duur als je meerdere uren per dag op het internet zit. Maar misschien valt er toch nog wat van te maken.

Morgenmiddag is mijn vaste dag voor huishoudelijke taken, maar zag kans om vandaag al het een en ander te doen in huis. Zo heb ik in de computerkamer het nodige opgeruimd aan oude papieren en rommel, nog uit de tijd van mijn ex, en ik moet zeggen, dat geeft toch wel een goed gevoel. Het kamertje is eigenlijk veel te klein voor alles wat erin staat, maar ik probeer de ruimte toch zo optimaal mogelijk te benutten. Maar daarnaast ook bezig geweest in de woonkamer, wat eigenlijk nog wel mee viel. Vrij recentelijk ook een aantal plastic archiefbakjes aangeschaft en een aantal kartonnen archiefmappen, om alle losse papieren een beetje systematisch te kunnen ordenen, waaronder ook een speciale map met daarin alles wat betrekking heeft op Peggy. Ik ben toch blij dat ze sinds februari jl. hier toch nog, al is het dan als energie, bij me is… Daardoor ben ik me toch al wat beter gaan voelen, al is het niet minder dan logisch, zoals in ons geval, dat ik kwa niveau van emotioneel welzijn nog bij lange na niet zit op het niveau van vorig jaar, tweede helft november en de maand december. Depressief? Nee, verre van dat, en de kans daarop is m.i. ook vrijwel verwaarloosbaar… Ben nog altijd benieuwd wat de toekomst al dan niet zal brengen voor ons samen…

Ik ben wat dat laatste betreft ook bezig met het handmatig uittekenen op papier van een grafische weergave van zowel mijn eigen bewustzijnsontwikkeling vanaf m’n geboorte tot op heden, als van het (ingeschatte) verloop van de bewustzijnsontwikkeling gedurende het leven van Peggy, en het mogelijke verdere verloop ervan naar de toekomst toe. Als het klaar is wil ik proberen het grafiekje in te scannen met m’n scanner en om het afbeeldingsbestand vervolgens te verwerken in een aanvullend artikel op de Website van Peggy, die vanaf de eerstvolgende update van deze website dus Website van Peggy en Boudewijn gaat heten. De werkzaamheden aan mijn eigen website zijn grotendeels afgerond, dus die site valt uiterlijk komend weekend hoogstwaarschijnlijk weer te zien op het oorspronkelijke adres:

http://home.kpn.nl/kat00020  (tijdelijk adres)

Ik heb mezelf aangeleerd om iedere avond, voor het slapen gaan, minimaal een uur tijd te nemen voor rust nemen in absolute stilte, op de bank in de woonkamer. Dat betekent dus, geen muziek-cd, geen radio aan, en zeker geen televisie(kijk ik toch al nauwelijks…) Zo min mogelijk prikkels. Na drukkere dagen neem ik daarvoor doorgaans de dubbele hoeveelheid tijd. Meestal zijn de maandag en de donderdag drukste dagen, zo is mijn ervaring. Ik denk dat dit ook voor andere hoogsensitieve mensen goed zou kunnen helpen. Het is een balans zoeken en vinden in jezelf tussen enerzijds aktiviteiten en anderzijds periodes van rust. In gespannen situaties, bijvoorbeeld na dagen die veel energie hebben gekost, kan het daarbij nog weleens helpen een heel rustig instrumentaal stukje meditatieve ontspanningsmuziek zachtjes op de achtergrond te draaien… Regelmatig een douche nemen is zowiezo raadzaam, al is het maar een paar minuutjes. Ik doe dat zelf twee keer per dag,  ‘s-ochtends ,en ‘s avonds, na het avondeten.

Ik ga er nu weer even mee stoppen, en weer datgene doen wat ik in de vorige alinea heb geschreven. Tot de volgende keer maar weer…

1 opmerking:

  1. Ik kan nog steeds niet geloven dat ik niet weet waar ik moet beginnen, mijn naam is Juan, ik ben 36 jaar oud ik kreeg de diagnose genitale herpesziekte, ik verloor alle hoop in het leven, maar net als alle andere zocht ik nog steeds naar een genezing zelfs op internet en daar ontmoet ik Dr. Ogala ik kon het eerst niet geloven maar ook mijn schok na enige toediening van zijn kruidengeneesmiddelen ik ben zo blij om te zeggen dat ik nu genezen ben ik moet dit wonderbaarlijke delen ervaring, dus ik zeg tegen alle anderen met genitale herpesziekten, neem voor een beter leven en een beter milieu contact op met Dr ogala via e-mail: ogalasolutiontemple@gmail.com je kunt ook bellen of WhatsApp +2348052394128

    BeantwoordenVerwijderen