donderdag 21 oktober 2010

Interessante site op het internet, eye-opener nr.2 voor mij, www.mensa.nl ; hooggevoeligheid in relatie tot hoogbegaafdheid….

Do.21 oktober 2010 >> Onverwachts bleef ik toch even hangen op internet. Toen ik in me in het voorjaar van 2009 bewust werd van mijn hooggevoeligheid en me daarin ging verdiepen was dat een soort eye-opener voor me. Het heeft me veel geleerd en leert me nog steeds iedere dag weer zoveel meer.

Via een omweg kwam ik daarnet terecht op een site, www.mensa.nl over hoge intelligentie, oftewel hoogbegaafdheid, en al lezende op deze pagina en de aanverwante links die op deze site te vinden zijn over hetzelfde thema, was dit weer opnieuw een enorme en zeer herkenbare eyeopener voor me. Vorig jaar las ik op internet dat hooggevoeligheid in een niet gering aantal gevallen leidt tot hoge intelligentie, en ik had toen nog zoiets van: “Het zal allemaal wel….”… Maar, nu ik me hier verder in aan het verdiepen ben, is ook dit weer iets wat zeer herkenbaar overkomt, niet alleen de voordelen, maar ook de nadelen die hier in een toch over het algemeen vrij bevooroordeelde maatschappij zoals de onze, mee samenhangen. Zo verklaart het o.a. ook een verhoogd risico op heel veel onbegrip, sociaal isolement, alleen maar omdat ik anders denk, anders in het leven sta e.d. Maar toch, het heeft toch ook wel vele mooie kanten. Maar nu stop ik er echt mee….

Groetjes van Boudewijn.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten